באנר עולם התזונה



השמנת יתר

מדוע משקל עודף מסוכן לבריאות?

השמנת יתר מאופיינת על ידי עודף שומן בגוף שהצטברותו מסוכנת לבריאות. הרגשה של חוסר נשימה, עייפות והזעת יתר, כאבי פרקים ועוד – כל אלה עלולים להופיע כתוצאה מ"קילוגרמים מיותרים". בנוסף, אנשים בעלי עודף הם בעלי סיכון מוגבר לפתח מחלות כמו: סוכרת, מחלות לב, יתר לחץ דם, שבץ וסרטן מסוגים שונים.

מדוע להפחית משקל וכמה?

היות ומשקל עודף מהווה גורם סיכון להרבה מאד מחלות אחרות, יש היגיון בהפחתת משקל. הוכח כי הפחתת משקל מתונה בת 5-10% ממשקל הגוף ההתחלתי יכולה להפחית את הסיכונים הבריאותיים באופן משמעותי.

קביעת מטרות ריאליות

כדי להשיג הפחתת משקל, חשוב לקבוע יעד ריאלי, בר-ביצוע. המטרה הרצויה היא להפחית 5-10% ממשקל הגוף ההתחלתי בקצב ירידה של 0.5-1 ק"ג בשבוע ולשמור על משקל זה לטווח ארוך.
מטרה זו מציאותית, ומקטינה את הסיכון למחלות הקשורות בהשמנת יתר.
טיפול משולב במשקל מאפשר לך להגיע למטרתך
ייתכן שאת/ה מצטרפ/ת לקבוצה גדולה של אנשים הסובלים מהשמנת יתר, אנשים שניסו דיאטות רבות ללא הצלחה ממושכת.
אל ייאוש. הפחתה ממושכת במשקל אפשרית. כל שאת/ה צריכ/ה לעשות היא תוכנית משולבת להפחתת משקל.

איך מודדים עודף משקל?

עודף משקל הגוף ניתן למדידה באמצעות מדד ה- BMI אשר הינו אמצעי מתמטי המחשב את מסת הגוף, ובכך מגדיר עודף משקל ויכול לעזור להעריך את הסיכון הבריאותי שלך.
BMI שבין 19.5 ל- 24.9 מתאר משקל גוף תקין.
BMI שבין 25 ל- 29.9 מתאר מצב של עודף משקל שבו הסיכון הבריאותי מוגבר וזאות במיוחד בנוכחות מחלות נלוות כמו יתר לחץ דם, ושמנים בדם וסוכרת.
BMI שמעל 30 מתאר השמנת יתר. במצב זה הסיכון הבריאותי מוגבר ויש הכרח להפחית במשקל.