באנר עולם התזונה



תוספי תזונה בהריון

הריון הוא ללא ספק תקופה קסומה שכל אישה חווה אותה בצורה קצת שונה. זו התקופה בה את מתחברת לצד הנשי שבך, מגלה על עצמך דברים חדשים ובעיקר מצפה לבואו של התינוק החדש. בתקופה הזו נשים רבות חוות שינויים חדים במצבי הרוח ותופעות פיזיולוגיות ונפשיות שונות שעלולות להוציא מהאיזון הפנימי. כדי להקל על תופעות אלו, חשוב לספק לגוף את כל הרכיבים הנחוצים לו בתקופה המיוחדת הזאת.

לא תמיד פשוט להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה שתספק את כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף זקוק להם כדי לאפשר את ההתפתחות התקינה של העובר. מסיבה זו בדיוק מומלץ לצרוך תוספי תזונה בהריון שיבטיחו לכם הריון שקט ורגוע וסיפוק כל הרכיבים הדרושים להתפתחות תקינה של העובר.

אילו תוספי תזונה בהריון חשוב להקפיד לקחת?

ישנו מגוון רחב של תוספי תזונה בהריון שמומלץ לקחת במידה ויש חוסר או תזונה לא מאוזנת מספיק. כדאי תמיד להיוועץ ברופא, כדי להיות בטוחים מה הגוף צריך ועל מה אפשר לוותר. בדיקות דם הן כלי מצוין כדי לראות את המצב ולהבין מה חסר. אחד החוסרים הפופולריים ביותר בקרב נשים הרות הוא חוסר בברזל, דבר המתבטא לא פעם באנמיה, קשיי נשימה וחולשה כללית. לכן רוב הנשים צורכות תוסף ברזל כבר מתחילת ההיריון כדי למנוע את המצב ולשמור על בריאותן ובריאות העובר. תוסף תזונה נוסף שנהוג לקחת בתקופת ההיריון הוא חומצה פולית שבדרך כלל צורכים בשליש הראשון של ההיריון.

חומצה פולית ידועה כמונעת התפתחות מומים במערכת העצבים של העובר ומבטיחה התפתחות תקינה של המוח ומערכת העצבים. כמו כן, חשוב לצרוך כמות מספקת של חומצת השומן אומגה 3 כדי להבטיח התפתחות תקינה של המוח. רבים לא יודעים אך 60% מהרכב המוח הוא שומן, לכן חשוב לספק לעובר שומן זה כדי שיתפתח כראוי. מינרל נוסף שנורא חשוב להימנע ממנו הוא היוד. היוד חיוני ליצירת הורמון התירוקסין המופרש על ידי בלוטת התריס. מחסור ביוד עלול להביא לתת פעילות בלוטת התריס ואף לגרום להפלות. לכן כדאי לצרוך מינרל זה כתוסף תזונה ובכך להימנע מצרות.

לסיכום, קיימים לא מעט תוספי תזונה בהריון שמומלץ לקחת על מנת להבטיח הריון תקין וקל. כמובן, שתקופת ההריון היא תקופה שכדאי להקפיד בה אפילו יותר מהרגיל על תזונה בריאה ומאוזנת ואורח חיים רגוע ונטול לחצים. חשוב לצרוך כמות גבוהה של פירות וירקות, כדי ליהנות מכמות גבוהה של סיבים תזונתיים ואנטי אוקסידנטים טבעיים שיכולים לשפר את פעילות העיכול ולמנוע מצב של צרבות ונפיחות האופייניים לתקופת ההיריון.

מומלץ להקפיד על פעילות גופנית מתונה כדי לשמור על עבודה תקינה של הגוף ולהימנע מכאבי גב ובצקות מיותרות. חשוב לבצע אחת לתקופה בדיקות דם כדי לוודא כי אין חוסרים מיוחדים והכל בסדר.